Nations of the Earth

Fórum alapú gazdaságstratégiai játék
 
HomeHome  CalendarCalendar  Gy.I.K.Gy.I.K.  KeresésKeresés  CsoportokCsoportok  RegisztrációRegisztráció  Belépés  

Share | 
 

 Büdzséről minden

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down 
SzerzőÜzenet
Alvarez
Fő Admin
Fő Admin
avatar

Hozzászólások száma : 138
Join date : 2011. Feb. 13.
Age : 27

Character sheet
Népszerűség: 10%

TémanyitásTárgy: Büdzséről minden   Vas. Nov. 08 2015, 15:04

Büdzséről minden

A büdzsé az ország mozgatórugója. Büdzsét minden játékos kap, megpróbálom mindig minél hamarabb feltölteni mindenkinek. A büdzsét minden körben frissítve megkapják a játékosok. Új játékosok mindig a következő körben kapják meg a büdzséket
A büdzsé, más néven költségvetés, a játékban egy excel táblázat. Ez a táblázat több részből áll.

Első rész az alapvető ország adatok

Itt található az ország neve, államformája, politikai és gazdasági berendezkedése, illetve területi és népességi adatok. A népességnövekedés függ a lakosság moráljától illetve a stabilitástól. A környezetszennyezést különböző fejlesztésekkel és programokkal lehet csökkenteni. A gazdasági, haderő és infrastruktúra szint egy átlag értéket mutat.

Második rész a fejlesztések:

Itt történnek az ország ipari, hadi infrastruktúrális és egyéb fejlesztései. Minél magasabb szintű egy ipar, annál hatékonyabban a működésük, illetve az ország stabilitását is növelik.
Tipp: Célszerű minden fejlesztéshez valami jó ki cikket írni, összekötni valamivel, egy jól megírt cikk plusszt adhat. Pl.: Közúti közlekedés fejlesztése +1 szinttel. Az X ország kormánya a közutak fejlesztésére szánta el magát, a közúthálózat fontosabb részein, modernizálták és kicserélték a régi elavult jelzőberendezéseket, illetve táblákat.

(Minden körben csak 2 ipari fejlesztést, 1 katonai fejlesztést, és 2 egyéb fejlesztést lehet elvégezni és minden esetben csak 1 szinttel!)

Harmadik rész az épületek:

Itt történnek az épületek építései, minden épületnek megvan a sajátos tulajdonsága. Van amelyik termel valamit, de a legtöbb inkább fogyaszt. Az épület építését és célszerű hosszabb cikkben leírni, mivel ez is színesíti a játékot illetve plusszt adhat… Az épületek között vannak különleges épületek, pl a lakóépület, amely rendelkezik férőhelyekkel. Annyi lakóépület szükséges amennyi az ország lakosságának igényét kielégíti. Ilyen különleges épületek a Kutató intézet, laktanya, Kikötő, Reptér és Űrközpont.
Nyersanyag és késztermék termelők:
Ércbánya, Fatelep, Acélgyár, Olajkút, Gépgyár, Farm, Hadigyár
Pénz”termelők”
Bank, Stadion, Tőzsde
Energiatermelők:
Szélerőmű, Hőerőmű, Atomerőmű, Vízerőmű, Naperőmű

(A nyersanyag és késztermék termelő épületekből körönként összesen maximum 5 darabot lehet felépíteni, a többi épületből bármennyit! Amennyiben valaki több termelőépületet épít mint 5, abban az esetben automatikusan az első 5 építendő épület kerül megépítésre!) Tőzsdéből csak 1 építhető országonként!

Negyedik rész a Technológiai fejlesztések:

A technológiai fejlesztéseknél találhatjuk az összes lehetséges technológiai fejlesztést. Itt láthatjuk egyes fejlesztések feltételeit, hatásait, árait, fejlesztéshez szükséges kutatópontokat illetve, hogy a fejlesztés elérhető-e vagy nem, esetleg már ki van fejlesztve. Itt is mint az épületeknél célszerű cikk írása…

(Egy körben max csak 2 fejlesztést lehet elkezdeni, illetve annyit, amennyire elegendő kutatási pontunk van.)

Ötödik rész mutatja az ország készleteit.

Ebben a részben található az ország aktuális egyenlege, a termelése, fogyasztása, illetve itt látható, hogy mennyi a következő körre várható egyenleg. Ebbe a részbe kell beírnunk a vett illetve eladott nyersanyagokat. Ez a rész ad képet az ország gazdaságának állásáról.

Hatodik részben található a piaci mozgások

Ebbe a részbe kell beírnia minden játékosnak az adott körben eladott illetve megvett áruk mennyiségét.

Hetedik rész a haderőket mutatja.

Itt láthatóak az egységek nevei, a rendelkezésre álló egységek száma, illetve ide írhatjuk be mennyit szeretnénk képezni, illetve mennyi a képzés ára. A legutolsó oszlopban látjuk a zsoldot, ezt minden körben fizetni kell.

Nyolcadik rész a cégeket mutatja:

Egy projekt segítségével céget hozhatunk létre, ennek megvan a módja. A cég alapításáról és működtetéséről külön topikban olvashatsz.

A kilencedik részben láthatók az országban folyó projektek, ezek bármilyen nagyszabású fejlesztések, építések és egyéb tevékenységek lehetnek, ezekről is külön topikban olvashatsz.



Ami nagyon fontos, hogy a büdzsét excel táblázatban kapod, tehát rendelkezned kell táblázatkezelő programmal (Microsoft Office, OpenOffice…) A büdzséket a megfelelő topikban (Büdzsé topik) be kell írni, mit szeretnél építeni, fejleszteni, stb... A programoknak és a cégeknek külön topikuk van. A büdzsé excel táblázatában csak a zöld mezőkbe írj így láthatod, az aktuális fogyasztásodat és a következő körben rendelkezésre álló készletnagyságot.

Büdzsé leadása


Úgy látom pár embernek nehézséget okoz a büdzsé leadása, természetesen ez nem baj, bele kell jönni, ezért gondoltam adok egy kis segítséget. Körülbelül így nézzen ki egy leadott büdzsé, amit az országod büdszé topikjába beírsz:

Y ország
1. kör

-Építkezések:
5 bank
2 gépgyár
...
-Fejlesztések:
szárazföldi haderő
légi haderő
...
-Technológiai fejlesztések
Alap genetikai kutatások
...
-Kereskedelem:
Eladtam 500 élelmet X országnak 300 ércért
...
-Cégek:
megalapítottam a cégemet
vagy
cégfejlesztés plusz 1 szinttel

Illetve amennyiben valamilyen projektet indítottál azt is írd be.
Az általam feltöltött excel-t nem kell visszaküldeni!

_________________
Vissza az elejére Go down
 
Büdzséről minden
Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére 
1 / 1 oldal
 Similar topics
-
» Minden ami Naruto Manga! >>Figyelem fokozott Spoiler veszély
» Mizukage palota
» -=Villám Elemű Jutsuk=-
» Stefan szobája
» Mikaelson Villa 1800 években

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nations of the Earth :: Általános :: Játék ismertető, szabályok, közlemények-
Ugrás: